W.I.T.C.H. Czarodziejki Wiki
Advertisement

Matthew "Matt" Olsen - postać z serialu W.I.T.C.H. Czarodziejki, jest chłopakiem i miłością Will.

Student Sheffield Institute.

Rodzina i Przyjaciele[]

Charakterystyka[]

Matt Olsen 10.jpg

Matt jest czarnowłosym chłopakiem o niebieskich oczach. Lubi ubierać się w fioletowe bluzy z kapturem oraz luźne białe spodnie i ciemne buty.

Matt to wrażliwy i sympatyczny chłopak, w którym Will zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Pod koniec pierwszej serii zostają parą.

Chłopak odkrył tajemnicę Will. Dowiedział się, że dziewczyna jest Strażniczką Sieci, że broni Ziemię i Meridian przed złem. Na początku był trochę przerażony, ale później przywykł do tego. Chciał być kimś ważnym dla Will, więc wziął lekcję walki u Caleba, by pomagać jej bronić świat przed złem. Will wyjawiła mu później, że nie musi się narażać, i tak jest dla niej ważny. To od Matta Will dostała Pana Huggles'a, popielicę, która ostatecznie zamieszkała u niego, bo Will nie mogła go zatrzymać.

Mieszka w Heatherfield , uczy się w Sheffield.  

Najlepszymi kumplami Matta są Nigel, Eryk, Caleb.

Przyjaźni się też z Irmą, Taranee, Cornelią, Hay Lin.

Jest w dziewiątej klasie.

Ma 17 lat i 186 cm.

Zainteresowania[]

Matt gra w zespole Wreck 55 razem z Nigelem - chłopakiem Taranee i innymi swoimi kolegami. Gra na gitarze, to jego pasja. Napisał piosenki: "Demon we mnie" oraz "Will, którą kocham" (z dedykacją dla Will).

Świetnie jeździ też na deskorolce i nartach.

Ciekawostki[]

  • Jest również wysportowany, silny, odważny, przystojny, uzdolniony wokalno - muzycznie ,
  • Został zaakceptowany przez rodziców Will,
  • Kibicuje zawsze swojej dziewczynie na zawodach pływackich,
  • Lubi spędzać czas wolny z Will,
  • Od odc 38 do 44 służył Nerissie jako Shagon,
  • W odc 45 odzyskuje panowanie nad swoim ciałem,
  • Od odc 46 do 48 pomagał i towarzyszył WITCH,
  • W odc 49 pomagał chronić Napoleona przed Nerissą,
  • W odc 50 i 51 walczył jako Shagon w Kondrakarze przeciwko sługom Fhobosa,
  • W odc 52 wraz z Hugglesem i Napoleonem zmienił Heatherfield w gigantyczną magiczną strefę,
  • Lubi też jeździć na desce , grać w koszykówkę , piłkę nożną , siatkówkę , bilard ,
  • Dzięki pomocy Caleba w odc 30 nauczył się walczyć mieczem,
  • Ferie zimowe spędza ze swoją dziewczyną Will,
  • Przerwy od lekcji w Sheffield zawsze spędza z Nigelem , Erykiem oraz ze swoją dziewczyną Will i jej przyjaciółkami.

Moc[]

Shagon[]

Shagon.jpg

Shagon to alter ego Matta. Matt posiada moc będąc w ciele Shagona. W odc 38 Shagon został stworzony przez Nerissę na "zastępstwo" Rycerzy Zemsty. Wiedźma porwała Matta i użyła mocy Serca Meridianu, by uczynić z niego Shagona. Przez pewien czas był prawą ręką Nerissy. Dowodził Rycerzami Zniszczenia. Kiedy powstał Shagon, Matt został uwięziony w jego ciele. Mattowi udało się zapanować nad Shagonem w odcinku 45 - Ego, lecz nie został nim na długo, bo Nerissa użyła jego energii (oraz energii Khora, Tridarta i Ember) do odmłodzenia dawnych Strażniczek Sieci C.H.Y.K.N.

Shagon żywił się nienawiścią. Największą nienawiścią darzyła go Will, myśląc, że Shagon zabił Matta. Shagon miał lekką obsesję na punkcie Will, która może się brać z miłości Matta do Will. Prawdopodobnie też z tego powodu nie mógł jej zabić i dwa razy darował jej życie.

Shagon atakował rodziny Strażniczek. Choć bardziej wyglądało to na ostrzeżenie. Robił to prawdopodobnie by zwiększyć ich nienawiść do niego, która go wzmocniła lub by odwrócić ich uwagę by Nerissa mogła się zająć Cassidy.

Shagon w zbliżeniu

Matt zmieniający się w Shagona

Shagon ma czarne dredy, złotą maskę na twarzy oraz zieloną szatę. Jak każdy anioł, posiada skrzydła i potrafi latać. Są koloru czarnego. Ma także ogon. Na pasku ma emblemat Rycerzy Zniszczenia. Ma też złoty pierścień z niebieskim kamieniem na środkowym palcu prawej ręki. Shagon świetnie lata oraz strzela zielonym laserem.

Jako Shagon był bezwarunkowo i całkowicie oddany Nerissie.

W odcinku 47 Matt odzyskał moc Shagona, ale stanął po stronie dobra i został Regentem Serca Ziemi.

Obecnie czerpie moc z Serca Ziemi, a nie przez uczucie nienawiści.

Wystąpienia[]

Matt wystąpił w następujących odcinkach pierwszej serii (Shagon w niej nie występuje):

oraz w następujących odcinkach serii drugiej:

Galeria[]

Głos[]

Wersja oryginalna (zarówno Matt i Shagon):

  • Jason Marsdem

Wersja polska (zarówno Matt i Shagon):

  • Konrad Ignatowski (seria II)
Advertisement