W.I.T.C.H. Czarodziejki Wiki
Advertisement

Nerissa Crossnics - postać z serialu W.I.T.C.H. Czarodziejki, główny wróg drugiej serii. Jest dawną Strażniczką Sieci C.H.Y.K.N., włada mocą Kwintesencji. Matka Caleba.

Charakterystyka[]

Młodość[]

Nerissa - była strażniczka Kwintesencji.jpg

W przeszłości Nerissa była piękną, wysoką dziewczyną o długich czarnych włosach. Lubiła nosić obcisłe bluzki i spódnice. Była bardzo pewna siebie i podstępna. Władza nad Sercem Kondrakaru nią owałdanęła i Nerissa stała się niebezpieczna. Wyrocznia, zaniepokojony żądzą władzy Nerissy, oddał całą jej moc w ręce Cassidy, Strażniczki Wody. Nerissa błagała Cassidy, by ta zwróciła jej moc, lecz ta odmówiła. Wiedząc, że Cassidy tak łatwo nie odda jej mocy, wściekła Nerissa zabiła Cassidy. Nerissa natychmiast została wykluczona z posady strażniczki. Na dodatek Wyrocznia zamknął Nerissę w lochu na górze Thanos, mając nadzieję, że zapłaci za swoje przewinienia.

Współczesność[]

Stara Nerissa

Podczas odsiadki swojej kary Nerissa stała się brzydką, pomarszczoną wiedźmą. Mage, przyjaciółka Nerissy otworzyła portal na górze Thanos, by Nerissa mogła się wydostać. Wiedźma zaczęła wdrążać w życie swoje plany. Po śmierci Mage, Nerissa zaczęła się w nią wcielać, podobnie jak w rudowłosą kucharkę w zamku Phobosa - Trill. Następnie zebrała Rycerzy Zemsty, lecz gdy ci zawiedli stworzyła nowych sługów - Rycerzy Zniszczenia. Potrzebni jej byli do tego, by zebrać dawne Strażniczki. Gdy to uczyniła, pozbyła się Rycerzy. Jej następnym celem było przywłaszczenie sobie Serc innych światów, np. Serca Aridii. By ją powstrzymać W.I.T.C.H. wypuściły z lochu księcia Phobosa. Zgodnie z planem Will, Phobos pokonał Nerissę. Wiedźma przestała już być zagrożeniem, a stał się nim Phobos. Gdy W.I.T.C.H. zażegnały zagrożenie, Nerissa została uwięziona na stałe w klejnocie z korony Weiry a sam klejnot został podarowany jej byłemu mężowi - Julianowi.

Moc[]

Nerissa używająca Kwintesencji

Nerissa włada mocą Kwintesencji, tak jak Will. Poczas bycia Strażniczką czerpała moc z Serca Kondrakaru. Gdy już jako stara wiedźma nie miała dostępu do Serca, źródłem jej mocy była prawdopodobnie pieczęć, którą posiadała do odcinka 43, zamieniając ją na Pieczęć Neissy.

Jako Strażniczka Nerissa miała długą, fioletową suknię z otworem na brzuchu. Jej następczynią została Will Vandom.

Rodzina i Słudzy[]

Wystąpienia[]

Nerissa nie występowała w pierwszej serii. Wystąpiła we wszystkich odcinkach drugiej serii (oprócz odc. 33).

Głos[]

Wersja oryginalna:

  • Kath Soucie

Wersja polska:

  • Katarzyna Tlałka

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Przez Hay Lin jest nazywana królową paskud,
  • Chciały zdobyć inne światy i ich serca,
  • Nie toleruje nieposłuszeństwa i nie gra fair,
  • Pragnie całkowitej, uniwersalnej dominacji,
  • Werbuje kilku innych ludzi i złoczyńców, aby pomogli jej w walce z wrogami,
  • Manipuluje nawet i poddaje osoby praniu mózgu, aby do niej dołączyły, i pozbywa się ich lub wymazuje im pamięć, gdy nie ma już dla z nich pożytku.
Advertisement