W.I.T.C.H. Czarodziejki Wiki
Advertisement

Taranne , Hay Lin , Will , Irma , Cornelia (najlepsze przyjaciółki) 2.jpg

W.I.T.C.H Czarodziejki (2004-2006) – amerykańsko-francuski serial animowany stworzony na podstawie włoskiego komiksu. Opowiada historię pięciu magicznych dziewcząt o niezwykłych zdolnościach, które bronią świat przed złem.

Postacie[]

Strażniczki W.I.T.C.H.[]

Strażniczki C.H.Y.K.N.[]

Meridiańczycy[]

Rada Kondrakaru[]

Regenci Serca Ziemi[]

Zamballanie[]

Z Sheffield[]

Rodziny strażniczek[]

Inni[]

  • Agent Joel McTiennan
  • Agent Maria Medina

Wrogowie[]

Główni Wrogowie[]

Rycerze Zemsty[]

Rycerze Zniszczenia[]

Inni wrogowie[]

  • Szepczący
  • Lurdeny
  • Żołnierze

Zwierzęta[]

  • Hoogongi
  • Morpiony
  • Larveki
  • Herme bestie
  • Ślimaki błotne
  • Skatlersy

Miejsca[]

Światy[]

Inne[]

  • Nieskończone Miasto
  • Wąwóz Hoogongów
  • Więzienie Cavigor
  • Czeluście Cienia
  • Miasto Torus Filney
  • Podwodne kopalnie
  • Góra Thanos
  • Bagna Shené
  • Zamballańska kopalnia
  • Fadenhills

Magiczne przedmioty[]

Serca[]

Inne[]

  • Pierścień Mage
  • Ząb Tonga
  • Mapa dwunastu portali
  • Księga Sekretów
  • Pierścień Mage
  • Księga Sekretów
  • Laska Nerissy
  • Wielki Pierścień

Żywioły[]

Odcinki[]

Sezon I[]

Numer Nazwa
1
Początek
2
Ciąg dalszy
3
Klucz
4
Wszystkiego najlepszego, Will
5
Prace społeczne
6
Labirynt
7
Dziel i rządź
8
Zasadzka w Torus Finley
9
Powrót Tropiciela
10
Żywy obraz
11
Kamień Threbe
12
Odnaleziona księżniczka
13
Wiadomość z ostatniej chwili
14
Noc rodziców
15
Błotne ślimaki
16
Potworny spacer
17
Duchy Elyon
18
Pozory mylą
19
Podwodna kopalnia
20
Pieczęć Phobosa
21
Ucieczka z Cavigoru
22
Wyzwanie
23
Bitwa na polach Meridianu
24
Na ratunek
25
Skradzione serce
26
Ostatnia bitwa

Sezon II[]

Numer Nazwa
27
Anonimowa
28
Zdrada
29
Zmiany
30
Niebezpieczeństwo
31
Wróg
32
Fasady
33
Śmieci
34
Polowanie
35
Iluzja
36
Klejnot
37
Wiedza
38
Frajer
39
Łaska
40
Egoistka
41
Posłuszeństwo
42
Obrońcy
43
Ofiara
44
Nieustępliwa
45
Ego
46
Trauma
47
Nierozłączne
48
Zwycięstwo
49
Wiedźma
50
Zanadu
51
Poddaj się
52
Szczyt

Galeria[]

[]

Seria 1[]

W pierwszej serii ich przygód siły zła reprezentowane są przez księcia Fobosa, który siłą przejął władzę nad równoległym do Ziemi światem – Meridianem. "Serce Kondrakaru" posiada moc zamykania portali między światami, przez które siły zła mogłyby dokonać inwazji. W późniejszym etapie przygód strażniczek serce łączy się z Pieczęcią Phobosa (znalezioną przez Blunka - przyjaznego potworka z Meridianu), i odtąd potrafi ( odzyskując część mocy przeznaczonej na sieć ) otwierać portale .

Sami mieszkańcy Meridianu nie są zachwyceni swym władcą, Phobosem – niektórzy tworzą swego rodzaju "ruch oporu". Przywódcą buntowników Meridianu jest Caleb, który przedostaje się na Ziemię w poszukiwaniu Strażniczek Sieci. Zakochuje się on z wzajemnością w jednej z nich - Cornelii.

Planem Phobosa jest przejęcie władzy nad Meridianem, a w późniejszym czasie nad całym wszechświatem, jednakże nie posiada on dostatecznej na to potęgi. Dlatego za wszelką cenę stara się odnaleźć swoją siostrę - Elyon. To ona, jako prawowita następczymi tronu, posiada moc, której pożąda Phobos. Lecz Elyon znajduje się na Ziemi, gdzie została ukryta dla ochrony przed swym nikczemnym bratem.

Z pomocą swego zmiennokształtnego sługi, Cedrica, który otwiera na ziemi księgarnię i zaprzyjaźnia się z Elyon, Fobos przekonuje siostrę że to on jest dobry, a strażniczki są złe. Ostatecznie Elyon wraca do Meridianu, gdzie ma zostać "koronowana" – w rzeczywistości Fobos ma przejąć w tym momencie jej moc. Na szczęście Strażniczki Sieci z pomocą Caleba i buntowników ratują Elyon i pokonują Fobosa. Elyon staje się królową Meridianu. Chłopak Will, Matt odkrywa tajemnicę Strażniczek i obiecuje, że nic nikomu nie powie.

Seria 2[]

Dziewczyny składają pierwszą wizytę w Kondrakarze i potem odkrywają nowe moce. Po likwidacji sieci zostają strażniczkami nieskończonych wymiarów. Wkrótce potem w Meridianie i na Ziemi dzieją się dziwne rzeczy. Okazuje się, że stało się najgorsze. Zgodnie z obawami Yan Lin powraca Nerissa - była strażniczka. Chce ona zemścić się na Zgromadzeniu Kondrakaru za uwięzienie jej przed 40 laty. Dodatkowo zadaje grupie największy cios. Nerissa zamyka Elyon w Sercu Meridianu i porywa ją.

Później porywa Matta i tworzy z niego swego złego sługę Shagona. Tworzy też Khora, Thridarda i Ember. Will myśli, że Shagon zabił Matta. Caleb odkrywa, że Nerissa jest jego matką. Nerissa ożywia Cassidy. Razem z Shagonem, Thridardem, Khorem i Ember atakują Kondrakar i porywają Halinor. Nerissa zamyka Zgromadzenie Kondrakaru w magicznej kuli. Potem postanawia porwać Kadmę. Udaje jej się to, potem łączy Serce Meridianu i Serce Zamballi, tworząc z nich Pieczęć Nerissy. Okazuje się, że Nerissa chce znowu mieć dawne Strażniczki.

Gdy Nerissa porwała Yan Lin, ona nie chciała współpracować z dawną przyjaciółką. Nerissa tworzy Altermere i więzi prawdziwą Yan Lin w swojej Pieczęci. Dwa pokolenia Strażniczek walczą ze sobą w kilkunastu bitwach. Matt wyrywa się spod władzy Nerissy i niszczy wcielenie Shagona, pozostawiając jego moc. W.I.T.C.H. dowiadują się, że młodsza siostra Cornelii jest Sercem Ziemi. Matt, jego szczur pan Huggles i kotek rodziny Hale (którego Cornelia podarowała Lilian) Napoleon stają się Regentami Serca Ziemi. Cztery dawne Strażniczki wyrywają się spod władzy Nerissy, ale ona zamyka je w Pieczęci. Nerissa ma teraz wszystkie moce.

W.I.T.C.H Pod koniec serii uwalniają Fobosa, Mirandę i Cedrica by pomogli im pokonać Nerissę. Zamknęli Nerissę w jej Pieczęci. Za pomocą Pieczęci Nerissy Fobos przejmuje władzę nad Meridianem. Wraz ze swoimi ludźmi atakuje Kondrakar. Cedric połyka Fobosa i zdobywszy jego moc, atakuje Ziemię. W.I.T.C.H go powstrzymują stając się swoimi mocami. Nerissa znowu uderza, ale zostaje zamknięta w Sercu Meridianu. Elyon wraca na swój tron, Fobos i jego ludzie zostają zamknięci w lochu , a WITCH po prostu wracają do normalnego życia i całe ferie zimowe spędzają ze swoimi chłopakami. Kiedy zaczyna się nowy semestr, przyjaciółki ruszyły do szkoły w bardzo dobrych nastrojach , a dyrektorka przedstawia WITCH nowego nauczyciela informatyki, Profesora Raphaela Scyllę i wszystko wraca nareszcie do normy.

Advertisement